چیدمان مبلمان و ناهارخوری در دکوراسیون منزل

شنبه 27 بهمن 1397
10:18
م.ن

چیدمان مبل و نهارخوری در دکوراسیون منزل

سرویس مبل راحتی در بازار در اندازه‌ها و سایز های متنوع موجود است. روال روتین و عادی این نوع مبل‌ها در اندازه 9 نفره و 7 نفره است. همچنین میز نهار خوری بسته به فضای شما در اندازه‌های متنوعی موجود است. میزهای نهار خوری با تعداد 4 نفره، 6 نفره، 8 نفره و 12 نفره به وفور در بازار و فروشگاه های مبلمان یافت می‌شود. حال اگر فضای زیادی در اختیار دارید می توانید از یک سرویس مبل 9 نفره و یک نهارخوری 12 نفره در دکوراسیون منزل استفاده کنید. بدون شک برای فضاهای کوچک سرویس مبل 7 نفره با نهار خوری های کوچک 6 نفره انتخاب مطلوب‌تری به شمار می‌رود.


مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل شگفت انگیز در حومه شهر

چیدمان مبل راحتی گرد با سرویس نهار خوری


برای اینکه دکوراسیون منزل شیک و امروزی داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌های گرد برای دکوراسیون استفاده کنید. به همین منظور بخشی از اتاق را با یک فرش گرد آماده کنید و یک سرویس مبل راحتی به صورت نیم دایره روبروی میز نهار خوری قرار دهید. می‌توانید این کار را به صورت جدا جدا نیز انجام دهید؛ یعنی در پشت مبل راحتی میز نهار خوری را قرار دهید تا دو قسمت مجزا در فضا را مشاهده کنید.


چیدمان مبل ال و میز نهار خوری


مبل ال معمولا در گوشه‌ای ترین فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید برای جدا سازی فضا قسمتی از آن را در وسط اتاق قرار دهید. این ایده بسیار برای فضاهای بزرگ مناسب به نظر می‌رسد. میزهای نهارخوری بزرگ با یک لوستر زیبا و مبل های ال به شما یک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را به صورت تلفیقی ارائه می‌دهند. استفاده از وسایل تزئینی در کنار این چیدمان در صورتی که فضای خالی زیادی باشد برای دیزاین داخلی ایده مناسبی است.


[ بازدید : 254 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکات طراحی دکوراسیون منزل برای آپارتمان کوچک

شنبه 20 بهمن 1397
11:13
م.ن

نکات طراحی دکوراسیون منزل آپارتمان نقلی

آیا در یک خانه کوچک با اتاق های کوچک زندگی می کنید؟ اصلا نگران طراحی و چیدمان چنین فضایی نباشید؛ این کار آن قدرها هم که فکر می کنید سخت و دشوار نیست و می توان با انجام کارهایی ساده به چیدمان جذاب و کابردی در یک فضای کوچک رسید.
بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل کوچک آپارتمانی آینده نگر با مساحت 38 مترمربع

دکوراسیون آپارتمان نقلی

استفاده از رنگ های روشن و ملایم را فراموش کنید. اگرچه این نکته درست است که استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر شدن فضا می شوند، اما رنگ های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای کوچک) را جذاب تر و خاص تر می کنند. از کجا مطمئن شویم که طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می شود؟ برای این کار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده کنید تا با رنگ های تیره موجود در اتاق کنتراست ایجاد کنند. آیا برای داشتن یک اتاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ های تیره استفاده کرد؟ خیر. اما کسانی که این شانس را داشته اند که بتوانند از رنگ های تیره در طراحی داخلی فضای کوچک خود استفاده کنند به ندرت از این کار اظهار پشیمانی کرده اند.

دکوراسیون منزل آپارتمانی کوچک
کاناپه ساده:اگر کاناپه شما بزرگ و جاگیر باشد، فضای زیادی از اتاق پذیرایی را اشغال خواهدکرد. معمولا کاناپه ها جا برای نشستن دو یا سه نفر دارند و دسته های بزرگ و حجیم، تاثیری در جای نشستن نخواهد داشت. اگر پشت کاناپه بزرگ و به عقب خمیده باشد یا دسته ها متکایی و بسیار بزرگ باشد، فضایی زیاد اشغال می شود و نمای اتاق پذیرایی شما را کوچک می کند. برای چیدمان دکوراسیون منزل خود کاناپه ای شیک و ساده بگیرید تا اتاق دلبازتری داشته باشید.
میز ناهارخوری در آشپزخانه:میز ناهارخوری بزرگ جای اتاق پذیرایی شما را می گیرد. اگر آشپزخانه تان فضایی قابل قبول دارد، میز ناهارخوری چهار تا شش نفره بگیرید و آن جا غذا بخورید. وگرنه می توانید به یاد دوران پرصفا و صمیمیت گذشته سفره پهن کنید و به همراه مهمانان دورادور سفره بنشینید، غذا بخورید و گل بگویید و گل بشنوید. زندگی هرچه ساده تر باشد، لطف بیشتری هم خواهد داشت.

کنج های پرمصرف:گوشه اتاق ها را دست کم نگیرید. آنها می توانند برای شما بسیار مفید باشند. می توانید جاکفشی، کتابخانه، بوفه، باکس یا هرچیز دیگری را در کنج اتاق ها قرار دهید تا از این قسمت هم استفاده کرده باشید. کنج اتاق پذیرایی و دیگر اتاق ها بخشی مفیدند، اما بیش از دیگر نقاط مظلوم واقع شده اند و استفاده چندانی از آنها نمی شود.
کمد دیواری:کمد دیواری ها جزو مفیدترین ابزارهایی هستند که می توانید در خانه قرار دهید. آنها کمترین فضا را می برند و بیشترین فایده را به شما می رسانند. از طراح دکوراسیون منزل کمک بخواهید تا برای شما تعیین کند که کدام نقطه از هال، خواب یا حتی پذیرایی پرت افتاده و مناسب قراردادن کمددیواری است. او باید برای آن قسمت کمدی طراحی کند که بیشترین تعداد قفسه ها را داشته باشد. شما می توانید حجم زیادی کفش، کیف، پوشاک یا حتی وسایل خانه را در آن جا نگاه دارید. به این ترتیب فضای کمی از اتاق گرفته می شود، اما در عوض وسایل فراوانی که پیشتر در خانه شما پخش و پلا بودند به صورت جمع و جور در کنار هم چیده می شوند.
همیشه سبزها:گلدان هایی حاوی گیاهان همیشه سبز آپارتمانی تهیه کنید و آنها را در چند گوشه خانه قرار دهید. حضور آنها به زندگی و دکوراسیون منزل شما لطافتی عمیق می بخشد. معمولا گیاهان آپارتمانی رسیدگی چندان زیادی نمی طلبند، اما در همان حد توجه اندک هم موجب آرامش روح شما می شود. گل و گیاه را از خانه خود دریغ نکنید.

باکس های مفید:در چند سال اخیر، باکس های دیواری طرفداران زیادی پیداکرده اند. می توانید یکی از آنها را به دیوار آشپزخانه بزنید و قرص و دوا یا ادویه ها را در آن قراردهید. یا یکی را به دیوار سرویس بهداشتی بزنید و مسواک و خمیردندان را در آن بگذارید. حتی می توانید آن را به دیوار پذیرایی بزنید و مجسمه و تابلوی کوچک و ظریفی را در آن قراردهید. این باکس ها جان می دهند برای زیباکردن آپارتمان های نقلی.
آینه بزرگ:آینه ها شعبده  بازهایی توانا و چیره دست اند. وقتی یک آینه بزرگ را به دیوار اتاق تان می زنید، نمای روبه رو داخل آن می افتد و خودبه خود منظره اتاق را دوبرابر نشان می دهد. وقتی به یک آینه بزرگ نگاه می کنید، این احساس به شما دست می دهد که فضای آن سوی آینه واقعی است و می توانید به آن طرف بروید. آینه ها هم مانند پنجره ها نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ایفا می کنند.
بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل آپارتمانی 70 متری با فضای بهینه



[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ست کردن وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون منزل

پنجشنبه 13 دی 1397
14:9
م.ن


همه ما دوست داریم که با بودجه مشخصمان بتوانیم یک دکوراسیون ایده آل و در عین حال زیبا و شیک داشته باشیم. مسلما بحث هزینه ها باعث می شود که نتوانیم خیلی از وسایل را خریداری کرده یا خیلی از کارها را انجام بدهیم. پس حتما برای شما هم پیش آمده که مبلمان و وسایل مختلفی داشته باشید و نتوانید آن ها را به درستی در کنار هم قرار دهید یا احساس کنید که مانند وصله ناجور در دکوراسیونتان به چشم می خورند. اگر از راه حل هایی که در ادامه مطلب برایتان توضیح می دهیم استفاده نمایید، بدون شک به یک نتیجه عالی خواهید رسید.


طراحی انعطاف پذیر از ابتدای کار

ممکن است یک مبل، صندوقچه، فرش و خیلی چیزهای دیگری را از گذشتگان خود به ارث برده و یا هدیه گرفته باشید. هر کدام از این وسایل داستانی برای خود دارند و بافت، رنگ و طرح خاصی را نیز وارد دکوراسیون منزل شما می کنند که ممکن است با سایر وسایل هم خوانی نداشته باشد. اولین پیشنهاد من به شما این است که در طراحی دکوراسیونتان از ابتدای کار انعطاف پذیر باشید. به این معنا که برای هر کدام یک فضای مشخص با یک کاربری مشخص در نظر گرفته و سپس با اکسسوری های کوچک و رنگ ها بین آن ها یک نقطه مشترک ایجاد نمایید.




رنگ های خنثی برای وسایل بزرگ

زمانی که می خواهید از وسایل با سبک و طرح های متفاوت در دکوراسیون منزل استفاده کنید بهتر است از رنگ ها کمک بگیرید. به این صورت که برای وسایل بزرگ مانند فرش ها، کاناپه و دیوارها رنگ های خنثی مانند طوسی، سفید، خاکی و.. را در نظر بگیرید. این کار علاوه بر ایجاد هماهنگی کلی در فضا، از شلوغ شدن هم جلوگیری می نماید.


مطلب پیشنهادی: ست کردن رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل


فضاهای ذخیره سازی خلاقانه

همان طور که در مورد اول هم توضیح دادم، یکی از روش هایی که کمک می کند وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون به نوعی با کل فضا ست شده و مانند وصله ناجور نباشند، این است که به آن ها کاربری بدهیم. یعنی در عین حال که یک عنصر دکوری هستند از آن ها استفاده ای هم بکنیم. فضاهای ذخیره سازی یکی از این ایده هایی است که به خصوص برای آپارتمان های کوچک کاربردی خواهد بود. از صندوق های قدیمی، چمدان ها، سبدهای حصیری و .... می توان به عنوان کمد و میز کنسول استفاده کرد. البته برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید خلاقیت خود را به کار بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


یک نقطه غیر منتظره برای یک وسیله قدیمی

اگر وسایل و دکوری هایی دارید که احساس می کنید واقعا هیچ تناسبی با دکوراسیون منزل تان ندارند، آن ها را در کمد نگذارید. بلکه برعکس باید نقطه ای غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره برایشان پیدا نمایید. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است برای آن ها در پذیرایی و نشیمن جایی پیدا نشود اما شاید اتاق خواب، راهرو، حمام و حتی راه پله ایده آل باشد. به هر حال ممکن است طراحی در یک فضای کوچک تر آسان تر از یک فضای بزرگ و پر وسیله مانند نشیمن باشد.



استفاده از بافت و پارچه

هیچ گاه نباید بافت ها و پارچه ها را نادیده بگیرید. اگر پارچه ای قدیمی و ارزشمند دارید یا برعکس یک طرح مدرن و مینیمال، باید به گونه ای از آن استفاده نمایید. یکی از روش های معمول قاب کردن آن ها و نصب روی دیوار به عنوان یک تابلوی هنری است اما شما می توانید آن ها را روی هر سطح دیگری چسبانده یا بدوزید. مهم این است که استفاده ای از آن ها داشته باشید.




توجه به متریال ها

تصویر کنید که شما یک میز ناهار خوری کوچک با تنها دو صندلی دارید، اما متوجه می شوید که به تعداد بیش تری نیاز داشته اما صندلی ها دقیقا شبیه به هم نیستند. یکی از ترفندهایی که در این مواقع به کار می رود، استفاده از متریال های مشابه است. این به معنا نیست که حتما همه صندلی ها چوبی باشند، بلکه به این معناست که از مصالح با ویژگی های مشترک استفاده نمایید. به طور مثال اگر صندلی های شما پارچه ای است، به دنبال مدل های پارچه ای بگردید، هر چند با طرح و رنگ متفاوت! برعکس اگر از صندلی های بدون پارچه و سفت استفاده می کنید به سراغ نمونه های پارچه ای نروید.


مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل شگفت انگیز در حومه شهر

تغییر سطح ظاهری وسایل

گاهی اوقات با ایجاد یک تغییر در ظاهر وسیله می توان آن را با دکوراسیون کلی فضا هماهنگ کرد. رنگ کردن، تغییر دستگیره ها و روش های بسیار دیگر در راه به شما کمک می کنند. دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه! یکی از ایده هایی است که حتما برایتان مفید خواهد بود.


[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکاتی برای بهتر کردن چیدمان منزل

جمعه 25 آبان 1397
9:7
م.ن



رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید.


کلا چه در طراحی دکوراسیون منزل چه طراحی دکوراسیون اداری رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید. صاحبان منزل همیشه می خواهند رنگ دیوارها را قبل از نقل مکان به خانه مشخص کنند. البته درکشان می کنم. هیچ چیز به اندازه وارد شدن به یک خانه که به تازگی رنگ شده دلچسب نیست. البته این هم مشکلی ندارد اما به نظر من ایده آل نیست.

هزاران رنگ ، با تناژ رنگ ها و سایه های مختلف وجود دارد. و هر یک در هر خانه ای متفاوت خواهد بود ، چون منابع نوری خانه ها با هم متفاوت است ، و این یعنی رنگی که در خانه فعلی تان خوب به نظر می رسد ممکن است در خانه جدید اینطور نباشد. رنگ دیوارها باید مکمل اثاثه یا لوازم داخلی ، آثار هنری ، فرش و هر چیز دیگری در منزل باشد. به نظرم رنگ دیوارها را بعد از انتخاب لوازم و اسباب داخل منزل انتخاب کنید.
آثار هنری را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

گالری ها و موزه آثار هنری را طوری آویزان می کنند که خط وسط (مرکز) هر قطعه ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر از کف فاصله داشته باشد. (متوسط سطح چشم انسان ۱۴۵ سانتی متر می باشد.) و در طراحی دکوراسیون منزل شما هم باید همین کار را انجام دهید.در خانه هایی که سقف شان بلند است ، ممکن است بخواهید تابلوها و چیزهایی دیگر را بالاتر نصب کنید. اما به یاد داشته باشید که این وسایل باید با مقیاس انسانی مطابقت داشته باشند ، نه با مقیاس ساختمان.
اگر خیلی مطمئن نیستید ، اول یک عکس بگیرید. در عکس می توان خیلی چیزها را مشخص کرد. آن را چاپ کنید و یا با استفاده از فتوشاپ یا برنامه های دیگر ، وسایلی که می خواهید را بر روی عکس قرار دهید. به این ترتیب می توانید تا حدی متوجه شوید که اندازه لوازم مورد نیاز برای آن اتاق باید چقدر باشد یا اینکه یک گلدان درختی بزرگ می تواند برای پر کردن یک نقطه خالی مناسب باشد یا خیر.
مبلمان خود را با فاصله از هم بچینید.

نکته ای که در دکوراسیون منزل باید رعایت شود تا می توانید از شلوغ کردن بیش از حد اتاق مقاومت کنید. زندگی وقتی دلپذیر می شود که فضایی برای تکان خوردن داشته باشید. این موضوع به خصوص اگر بودجه تان محدود است خیلی به کمک تان می آید. چون لازم نیست فضا را با تعداد زیادی اسباب و اثاثیه پر کنید. بودجه تان را بیشتر بر روی خرید وسایل کمتر اما با کیفیت بهتر صرف کنید ، و به این ترتیب از تبدیل شدن اتاق تان به فروشگاه های اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم جلوگیری کنید.


نحوه چیدمان مبلمان بر روی فرش خیلی مهم است. (مخصوصا در طراحی دکوراسیون منزل )


اساسا به سه روش می توانید مبلمان را بر روی فرش بچینید.
همه چیز روی فرش باشد :

اگر اتاق تان کوچک است ، بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب این است که همه هیچ چیزی را روی فرش قرار ندهید. البته اندازه فرش هم نباید انقدر کوچک باشد که اصلا به چشم نیاید. اندازه فرش باید به حدی باشد که پایه های جلویی هر یک از صندلی ها و مبلمان روی آن قرار بگیرد. این رویکرد به ویژه زمانی مناسب است که بخواهید یک الگو را بر روی یک فرش سفت و یا بافت درست بزرگتر لایه بندی کنید.
بخشی از هر چیز روی فرش باشد :

فقط پایه های جلویی تمام مبلمان را بر روی فرش قرار دهید تا چیدمان آنها از نظر بصری با هم متناسب باشد و یک فضای خوب و باز ایجاد شود.


مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی داخلی و دکوراسیون منزل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]